Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789088508509 |
Dit boek staat op de Shortlist voor Managementboek van het Jaar 2018. Op 19 april maakt de jury tijdens ons managementboekengala bekend welk boek deze titel krijgt. De jury schreef over dit boek 'Maatschappelijke impact is een terecht hot topic voor bedrijven, het enkel nastreven van financiële winst is niet meer van deze tijd. Dit boek bedient de lezer rijkelijk met checklists en lijstjes met kernvragen om de cruciale vertaling van theorie naar praktijk te maken. Het laat bij veel lezers de vonk overspringen om aan de slag te gaan.' Elke organisatie wil tevreden klanten, een goed imago en gemotiveerde medewerkers. Dat kan als je het Échte winst denken invoert. Klanten, investeerders en medewerkers vragen steeds meer om maatschappelijke betrokkenheid. Alleen op winst gericht zijn is allang passé. Ondernemen met impact staat nog in de kinderschoenen, maar zal absoluut de norm worden. Het gaat volgens Hoogerwerf niet alleen om goede intenties, het gaat om echte winst: klinkende resultaten die het leven verbeteren, van medewerkers, klanten, de leveranciers en ook in de samenleving. Het boek, met de Échte winst- methode in zeven stappen, laat zien hoe een organisatie excellent kan presteren: ze biedt een geïntegreerde aanpak om duurzaam impact te realiseren. De focus ligt in alles wat je doet op 'the purpose': the why van de organisatie. Dat geeft andere inzichten voor leiderschap, strategie, marketing en samenwerking.' In het boek staan handige checklists en vragen die aan het denken zetten. Ook beschrijft het boek op sprankelende wijze ruim 75 praktische voorbeelden van o.a. DSM, Access to Medicine Foundation, Taxi Electric, Studio 26, I-Care Pads, 1% Club, Plastic Whale, Care & Culture. Hoogerwerf interviewde voor haar boek ruim honderd brancheorganisaties, ondernemers, wetenschappers en organisaties. Hieruit bleek dat er veel manieren zijn van 'goed doen'. In Nederland zijn er bedrijven die hierin voorop lopen en in hun missie, naast aandeelhouderswaarde, ook maatschappelijke waarde hebben opgenomen. Van multinational tot (prijswinnende) social enterprise. Van buurtinitiatief tot coöperatie. De purpose richt zich uiteindelijk op het aangaan van maatschappelijke problemen. Hoogerwerf: 'Als we een man op de maan weten te krijgen, als er hiv-remmer worden ontwikkeld en als landen uit structurele armoede omhoog weten te klimmen, moeten we niet somberen maar alle innovatiekracht van het bedrijfsleven benutten om lastige maatschappelijke problemen aan te gaan.'