Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789088500787 |
Het begrip ¿onderpresteren¿ wordt vaak exclusief geassocieerd met hoogbegaafdheid. Ten onrechte, want ieder kind kan onderpresteren. En dat betekent verlies; verlies aan toekomstperspectief, leer/werkplezier, zelfrespect en levensvreugde. Het op een goede manier aanpakken van onderpresteren kan dit verlies voorkomen en omzetten in winst voor het gezin en voor de maatschappij als geheel. Want mensen die hun potentieel realiseren zijn gezonder en productiever. De juiste aanpak begint bij de ouders. Zij moeten zichzelf en hun eigen rol kritisch en genadeloos eerlijk onder ogen zien. Pas als zij veranderen, kan hun kind dat ook. Onderpresteren is een praktisch boek. Aan de orde komen onder meer: ¿ Wat is onderpresteren precies en hoe herken je het? ¿ Waarom liegen onderpresteerders en hoe kun je daarmee omgaan? ¿ Welke rol spelen ouders bij het ontstaan en in stand houden van onderpresteren? ¿ Hoe verhoudt onderpresteren zich tot faalangst? ¿ Wat is de beste opstelling voor ouders van kinderen op de basis- en middelbare school? ¿ Hoe kun je je kind effectief motiveren? Over de auteurs: Monique Schaminée Na een carrière in het middelbaar en basisonderwijs specialiseerde zij zich op de ECHA-opleiding in het begeleiden van hoogbegaafde kinderen. Zij biedt verrijkingsklassen aan met haar bedrijf ¿Onderste boven¿ en andere activiteiten voor deze doelgroep met ¿peers2play¿. Saskia Bruyn Werkzaam als journalist/tekstschrijver, illustrator en mediator. Beide auteurs hebben eerstehands ervaring met onderpresterende kinderen, faciliterende ouders en de gevolgen op school en thuis.