Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789045702582 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Pubers vragen om tegenspel. Zeker als zij zichzelf en anderen door hun wangedrag benadelen. Op school leiden strenge maatregelen als verwijdering uit de klas en schorsing lang niet altijd tot verbetering van dat gedrag. Gesprekken, ook met de ouders, leveren steeds vaker te weinig op. Het aantal schorsingen blijft toenemen. Er zijn leerlingen die, alle sancties en een begripvolle benadering ten spijt, hun leven niet beteren. Zij belanden op wachtlijsten voor hulpverlening of worden verwezen naar het speciaal onderwijs. Ontspoord gedrag wordt vaak toegeschreven aan maatschappelijke omstandigheden of een falende opvoeding. Maar daarmee is de school nog niet ontslagen van de zorg voor orde en veiligheid. Wat is er nodig om een prettig leerklimaat te scheppen? Hoe brengen we leerlingen de mores van de school bij? Straf/Regels, voorheen verschenen onder de titel Wie de leerling liefheeft, bevat praktische en doeltreffende voorstellen voor allen die te maken hebben met de begeleiding en bijsturing van "onaanspreekbare" leerlingen. over Straf/Regels: Vol voorbeelden van strontvervelende pubers die zich dankzij de ludieke straf van het strafregels schrijven weer gingen gedragen. [¿] Boon geeft een levendige beschrijving van deze aanpak en legt duidelijk uit hoe hij toegepast moet worden. Zij weet de lezer te overtuigen. didaktief Niet een boek om te lezen, maar om in te lezen. Zo nu en dan, en dan stil te staan niet alleen bij de rol van de leerling, maar meer nog bij die van de school. leo prick in nrc handelsbla