Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789059316904 |
De meeste mensen zijn nerveus als ze voor een publiek moeten spreken en kiezen er veiligheidshalve voor om dicht bij de schriftelijke weergave van hun onderzoek te blijven. Ze zetten de structuur van het verhaal op PowerPoint-dia'sen presenteren het puntsgewijs. Overtuigende presentaties komen echter niet uit de laptop, maar uit jezelf.Een mondelinge presentatie is heel wat anders dan een onderzoeksverslag en vraagt om een heel andere benadering. De manier waarop je voor de zaal staat, je enthousiasme voor het onderwerp en het tussentijdse contact met je publiek zorgen ervoor dat je de aandacht krijgt en houdt. Presenteren van onderzoek legt uit hoe je je verhaal het beste kunt afstemmen op je luisteraars, welke structuur je kunt kiezen en hoe je kunt werken aan je stem en houding. Het laat zien hoe je een presentatie kunt ondersteunen met mooie beelden en hoe je je nervositeit de baas kunt worden. Het biedt ten slotte een praktisch stappenplan en oefeningen om mee aan de slag te gaan.¿Het boek staat zo vol met goede raad dat het de moeite waard is het bij elke nieuwe presentatie weer eens in te kijken. (...) Als het aan Hertz ligt, gaan we presenteren leuk vinden en krijgt het publiek veel boeiende verhalen.¿Yvonne Philippa, InAxis, Commissie Innovatie Openbaar Bestuur, www.communicatie.com, juli 2005, Beroepsvereniging voor Communicatie.